Masanya sudah tiba.

9 Februari 2013 - Habis final exam MBBCh.
7 Mac 2013 - Hari Graduasi
13 Mac 2013 - Pulang ke Malaysia
2 April 2013 - Isi borang SPA
8 April 2013 - Daftar dengan MMC
9 April 2013 - Call SPA book tarikh interview
18 Mei 2013 - Interview SPA
25 Jun 2013 - Terima surat pelantikan SPA
13 Ogos 2013 - Terima surat tawaran PTM
19 - 23 Ogos 2013 - Program Transformasi Minda
26 Ogos 2012 - Mula berkhidmat di hospital insyaAllah.

Saya pergi MMC lambat dari orang lain.
Sebab?
Saya tunggu kawan, dia nak pergi dengan saya.
Tangguh punya tangguh sebab sijil dia tak sampai lagi.
Maka lambatlah kami ke MMC.

Interview lagi lambat dari kawan yang lain.
Sebab?
Pilihanraya.

Kerja pun lambat jugak.
Sebab?
PTM masa puasa hanya untuk local graduates.
Overseas graduates lepas raya.
Macam tak adil kan?

Register MMC lambat.
Interview lambat.
Maka kerja pun lambat.
Kawan-kawan yang register MMC seminggu awal dah PTM 1 Julai haritu.
Tengok beza dia banyak tak.
So siapa nak kerja awal terus register MMC cepat-cepat dan book tarikh interview lepas tu.

Walau apapun alasan yang saya tulis atas ni.
Yang perlu saya letak dan yakin dalam hati.
Ini semua adalah perancangan terbaik yang Allah dah aturkan saya.
Allah knows best.

Ya Allah.
Dengan keberkatan RasulMu. 

Permudahkanlah urusanku serta sahabat-sahabatku.
Amin.

0 kata mereka: